„Łapka w górę czy w dół” Co się za tym kryje?
To właśnie potwierdzenie naszego zainteresowania publikacją w mediach społecznościowych mającą wpływ na postrzeganie wpisu przez innych użytkowników
Czy ma to znaczenie dla przedsiębiorców prowadzących swój fanpage, strony www?
Odpowiedz jest twierdząca.
Czytamy w komunikacie UODO, że użycie wtyczki „lubię” najczęściej na stronie www lub dedykowanym fanpage prowadzi do współadministrowania danymi osób, które korzystają z kontrowersyjnego przycisku. TSUE w uzasadnieniu wyroku z dnia 29 lipca 2019r. potwierdził, że odpowiedzialność tych podmiotów ogranicza się do operacji zbierania danych oraz ich transmisji do Facebooka.
Rozstrzygnięcie to ułatwiło określenie ról podmiotów biorących udział w procesie przetwarzania danych.
Takie stanowisko organów rodzi obowiązek umieszczania informacji o odbiorcach danych i udostępnianiu ich do krajów trzecich.
Pamiętajmy zatem, że:
Każdy pobierając raport cookies może sprawdzić, czy informacje zawarte przez Administratora w Obowiązku Informacyjnym są zgodne z faktycznie zbieranymi informacjami o użytkowniku końcowym.